niedziela, 7 stycznia 2018

Jagodzianki z bitą śmietaną i mascarpone



Składniki:
  • 3 szkl. mąki
  • 1 opakowanie suszonych drożdży (7g)
  • 3/4 szkl. mleka (lekko podgrzanego ja zagrzałam w mikrofali)
  • 1 jajko
  • 30g roztopionego masła (też rozpuściłam w mikrofali)
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
  • szczypta soli
  • jajko z odrobiną mleka do posmarowania drożdżówek

Masa:
  • 300g mrożonych jagód, lub borówek amerykańskich (są świeże do kupienia w Lidlu), obtoczonych w mące ziemniaczanej
  • 350 ml śmietanki kremówki
  • 250 mascarpone
  • 2 łyżki cukru pudru

Przygotowanie:

Wszystkie składniki mieszamy w misie i dokładnie wyrabiamy, do momentu aż ciasto stanie się gładkie i elastyczne. Ciasto przykrywamy ścierką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia około godziny.
 
Ciasto podsypujemy mąką, rozwałkowujemy na prostokąt. Nierówne boki ścinam nożem i kroje ciasto na 7 cm kwadraty. Lekko je rozciągam i nakładam jagody na środek po czym sklejam boki. Boki ponaciskałam widelcem. Układam je na blaszce i włożyłam na 30 min do nagrzanego do 50 stopni piekarnika. Na koniec smaruje jajkiem z mlekiem i piekę w temperaturze 180 st. przez ok. 15 minut.

Należy zaczekać aż ostygną.

Ubijam śmietanę z mascarpone i cukrem pudrem. Tylką z okrągłą końcówką z jednej strony nadziewam bułeczki. Posypać cukrem pudrem i gotowe.




SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz