czwartek, 3 września 2015

Krówki czekoladowe

Krówki goszczą u nas często, lubimy wszystkie jednakowo zarówno kruche jak i ciągutki. Wczoraj zrobiłam z mamą krówki czekoladowe, wcześniej robiłam już normalne krówki ciągutki. Tym razem chciałam jednak zrobić je bardzo kruche. Zrobienie krówek nie jest trudne trzeba tylko mieszać żeby masa się nie przypaliła. Co mi się niestety czasem zdarza. Mama na szczęście czuwa i zorientowała się co się dzieje nim spaliłam masę całkowicie.
 
 
 
Składniki:
 
  • 300 ml kremówki
  • 65 g masła
  • 150 g cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 3 kostki gorzkiej czekolady
Przygotowanie:
 
Wszystkie składniki wkładamy do garnka i gotujemy, ciągle mieszając żeby się nie przypaliły. Kiedy masa się zagotuje zmniejszamy trochę temperaturę i ciągle mieszając gotujemy aż masa zgęstnieje. Musimy pamiętać o ciągłym mieszaniu masy, żeby się nie przypaliła, bo wystarczy chwila nieuwagi i będziemy musieli zaczynać od nowa.
Jeśli chcemy żeby krówki były puchowe i ciągnące masę wylewamy od razu do foremki keksowej wyłożonej folią aluminiową. Ja chciałam zrobić je kruche, dlatego miksowałam je kilka minut w robocie i dopiero wtedy włożyłam masę do foremki.
Masę odstawiamy i chłodzimy, po czym krówki dowolnie kroimy.
 
 
SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz