czwartek, 22 października 2015

Świąteczna rolada z kremem orzechowo - migdałowym

Od dłuższego czasu nic nie piekłyśmy ze względu na mamy problemy z kolanem. Pocieszaliśmy się ciastami z cukierni, jednak ile można je jeść. Zaproponowałam więc mamie że może ona posiedzi przy mnie i będzie mi mówiła dokładnie co mam robić, a ja postaram się coś przygotować. Mama mówiła co i jak a ja mieszałam składniki. Na koniec mama tylko zwinęła roladę.
Taka rolada jest fajna bo szybka, pasuje na co dzień jak również możemy ją podać na różne okazje. U nas na przykład na pewno pojawi się na Boże Narodzenie.





Składniki:

Ciasto:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 6 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 6 łyżek gorącej wody
Krem:

  • 200 g masła
  • 100 g zmielonych orzechów włoskich
  • 50 g zmielonych migdałów
  • 1/2 szklanki gorącego mleka
  • 2 łyżki czekośliwki
  • 150 g cukru
  • 3 żółtka

Dodatkowo:

  • bita śmietana
  • orzechy
  • Kakao

Przygotowanie:

Żółtka, z cukrem i gorącą wodą ucieramy na puszystą masę. Po czym stopniowo ciągle ucierając dodajemy mąkę. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy do nich masę żółtkową i delikatnie mieszamy.
Ciasto pieczemy 15 min, w tem. 180 stopni C. Studzimy kilka minut i rolujemy je w ścierkę.

Orzechy i migdały zalewamy gorącym mlekiem i odstawiamy masę do przestygnięcia. Masło, żółtka i cukier ucieramy, po czym dalej ucierając dodajemy do nich wystudzoną masę orzechowo - migdałową i czekośliwkę.

Biszkopt smarujemy kremem i po całości rozsypujemy kawałki orzechów. Roladę zwijamy i dowolnie dekorujemy.






SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz